به روز رسانی Newrock Firmware

در این پست قصد داریم روش Binary Upgrade فریم ویر گیت وی های Newrock رو آموزش بدیم . کرنل Newrock Gateway ها عمدتاً Linux Based هستند و به همین دلیل برای Upgrade کردن می بایست تا حدودی با دستورات Linux آشنا بود.امکان به روز رسانی Firmware از طریق اینترفیس وب خود دستگاه نیز وجود دارد ولی در این روش از طریق Telnet وارد محیط Cli دستگاه می شویم . باید توجه داشته باشید که قبل از Telnet کردن می بایست آن را از داخل Web Interface فعال کنیم.گیتوی های Newrock شامل دو نوع Flash Memory هستند ۸MB و ۱۶MB ، یکی از روش های تشخیص ظرفیت فلش این است که با استفاده از دستور Cat /etc/bin/version ورژن فعلی دستگاه و درواقع اسم Firmware ی که در حال حاضر نصب است را می توانیم مشاهده کنیم که اگر ابتدای نام H1 بود یعنی فلش دستگاه ۸MB است و اگر H3 بود یعنی فلش ۱۶MB است و بالطبع می بایست Firmware جدید نیز مطابق ظرفیت فلش مموری انتخاب و نصب گردد.

از دیگر الزامات Binary Upgrade ، راه اندازی FTP Server است چون از طریق FTP می بایست فایل های مربوط به Firmware بر روی دستگاه کپی شود که برای راحتی کار می توان از WFTPD که یک FTP Server سبک است ، استفاده کرد.

برای Upgrade کردن به دو فایل نیاز است یکی فایل خود Firmware و دیگری یک فایل اجرایی که پروسه به روز رسانی را برای ما انجام می دهد.

پس از مهیا کردن موارد ذکر شده ، از طریق Telnet به دستگاه لاگین می کنیم و سایر مراحل به شرح ذیل می باشد:

  1. از داخل Newrock با دستور FTP  به سرور FTP لاگین و مرتبط می شویم
  2. دستور bin را اجرا می کنیم.
  3. دستور hash را اجرا می کنیم.
  4. فایل مربوط به Firmware که دارای پسوند Bin است و فایل اجرایی که با آن پروسه Upgrade انجام می شود را get می کنیم.(نام این فایل kupdate می باشد)
  5. با دستور chmod +x   یا chmod 777 فایل kupdate را اجرایی می کنیم.
  6. با دستور  kupdate file.bin –n فیرم ویر را upgrade می کنیم.
  7. دستگاه را Reboot می کنیم

پس از اینکه دستگاه Boot شد می توان از طریق وب به Newrock لاگین کرد و ورژن دستگاه را چک نمود. با استفاده از این روش هم می توان Firmware را Upgrade و Downgrade کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *