نگاهی بر Cisco Spark (محیط کار مجازی)

در سال ۲۰۱۴ شرکت سیسکو Project Squared را معرفی کرد که بعدها به Spark تغییر نام داد و در حال حاضر به عنوان یکی از سرویس های ابری Collaboration شرکت سیسکو مطرح می باشد.

شاید این سوال مطرح شود که با وجود Cisco Webex دیگر چه نیازی به ساخت و ایجاد Cisco Spark بود؟؟؟!!!!!

با وجود اینکه Spark , Webex از لحاظ امکانات با یکدیگر  همپوشانی هایی زیادی دارند ولی تفاوت های عمده ای نیز در آنها وجود دارد.

Webex محیطی برای ایجاد کنفرانس های آنلاین فراهم می کند . کاربران می توانند از طریق ارسال ایمیل به کنفرانس دعوت شوند و صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذارند. شرکت کنندگان می تواند Desktop خود را Share کنند تا همگی بتوانند بر سر یک مستند یا یک Presentation به بحث و همفکری بپردازند حتی این امکان وجود دارد که این جلسات ضبط گردد تا بتوان در آینده به آن استناد کرد یا در اختیار سایرین قرار گیرد.

Spark امکان یک محیط کار مجازی را فراهم می کند که کاربران می توانند یک پروژه یا همان Room را ایجاد کنند و شروع به اشتراک گزاری  Email , Notes , Instant Message , Documents و… نمایند و این موارد در Spark ذخیره می ماند و در مراجعات بعدی امکان از سرگیری آن پروژه با مرور مطالب قبلی که تماماً در Room مورد نظر حفظ شده است بسیار ساده و آسانتر خواهد بود. نکته بسیار مهم این است که Spark این امکان را به کاربران می دهد که از هر مکان و هر Device (چه موبایل و چه Desktop ) بتوانند وارد Spark شوند و بر پروژه مورد نظر کار کنند.امکانات اصلی Spark به شرح ذیل است:

  • امکان چت بین دو کاربر و گروهی
  • امکان ایجاد یک فضای پایا (persistent) مجازی جهت کار بر روی پروژه ها
  • امکان ایجاد جلسات ویدئویی
  • به روز بودن کاربران درگیر در پروژه

با استفاده از spark مدیر پروژه با یک کلیک می تواند با تیم خود در ارتباط باشد و بر تمامی موارد انجام شده یا مواردی که قرار است انجام شود نظارت کند. کاربر می تواند تماس صوتی و تصویری برقرار کند ، جلسه ای را ست کند و یا به یک جلسه بپیوندد و کاربران همیشه یک تاریخچه کامل از فایل ها ، مستندات ، message ها و یاداشت های پروژه در Spark خواهند داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *