روش ساخت منوی صوتی توسط CUCM,CUC قسمت اول

با سلام خدمت دوستان عزیز

در این سری از پست ها می خواهیم روش ساخت IVR یا همون منوی صوتی را با استفاده از CallManager و Cisco Unity Connection خدوتتون توضیح بدیم. همانطور که قبل تر به آن اشاره شده و در آینده هم بیشتر به آن می پردازیم ، CUC (Cisco Unity Connection) علاوه بر اینکه سرویس  Voice Mail  را برای کاربر فراهم می کند ، می تواند با استفاده از قابلیت Call Handler امکان ساخت منوی صوتی را نیز فراهم نماید . حال قبل از اینکه بخواهیم تنظیمات CUC و نحوه پردازش تماس توسط آن را توضیح دهیم باید ببینیم که تماس چگونه  از  CallManager که سرور Call Control و سرور اصلی سیستم IP Telephony شرکت Cisco می باشد به Unity هدایت می شود .

مسیر تماس به این صورت است که ابتدا تماس از طریق خطوط شهری آنالوگ یا دیجیتال وارد Voice Gateway می شود مرحله بعد از VG وارد CUCM یا همان CallManager می شود و در نهایت به سمت Unity Connection هدایت می گردد و بعد از اینکه تماس وارد Unity شد این امکان وجود دارد که مجدد به سمت CUCM بازگردد که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

یکی از روش های ارسال تماس از CUCM به Unity ، ساخت یک داخلی مثلاً ۰۰۰ و Forward آن به VoiceMail است که در محیط آزمایشگاهی این کار عملی است ولی یک محدودیت بزرگ دارد وآن این است که یک داخلی تعداد تماس های همزمان محدودی را پشتیبانی می کند و برای یک شرکت که در لحظه ممکن است بیش از ۳۰ تماس همزمان را بخواهد به سمت IVR هدایت کند مشکل بزرگی محسوب می شود .

راهکار صحیح استفاده از CTI Route Point است . CTI Route Point معرف و دربرگیرنده یک Device مجازی است که می تواند چندین تماس همزمان را پشتیبانی کند.

در واقع CTI Port یک واسط بین سرور IP Telephony و نرم افزاری است که احتیاج دارند با یکدیگر به تعامل بپردازند ، که این نرم افزار می تواند Softphone ، نرم افزار CRM ، سرور Unity Connection و … باشد . در پست های بعدی به توضیح در خصوص تنظیمات CTI Route Point خواهیم پرداخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *